There are no ads, please add some

Τελευταία Νέα

10ο Πανελλήνιο Συνέδριο
Θεσσαλονίκη, 4-6 Μαΐου 2018

 

Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φυσικές Επιστήμες, εκπαίδευση, πολιτισμός

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Τα Πανελλήνια Συνέδρια για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση είναι περιοδικά επιστημονικά συνέδρια τα οποία φιλοξενούνται από τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και την Κύπρο με αφετηρία το 1ο συνέδριο στο Πανεπιστήμιο Πατρών (Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.) το 1999. Το 9ο συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (Π.Τ.Π.Ε.) το 2016.

Το 10o Πανελλήνιο συνέδριο αποτελεί τόπο συνάντησης και αλληλεπίδρασης ερευνητών και εκπαιδευτικών που λειτουργούν στο πεδίο των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία, και στοχεύει στην ανάδειξη προσεγγίσεων και μεθοδολογιών που αφορούν στα αναλυτικά προγράμματα, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στις διάφορες πτυχές των περιβαλλόντων μάθησης και στις διαστάσεις της έρευνας για τις φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, το συγκεκριμένο συνέδριο έχει τη διάθεση να προβάλει τις φυσικές επιστήμες ως διανοητική συνιστώσα του πολιτισμού, αναζητώντας τον συγκεκαλυμμένο τους ρόλο, σε κοινωνικές, ηθικές, τεχνολογικές και καλλιτεχνικές προβολές στην ανθρώπινη ζωή. Έτσι, σε ένα δεύτερο επίπεδο, το συνέδριο επιθυμεί να προσεγγίσει την εκπαίδευση των μικρών παιδιών στις φυσικές επιστήμες, σε σχέση με τη λειτουργία των παιδιών ως πολιτών, με την τεχνολογία ως κοινωνικό αγαθό, και με εξωσχολικά πεδία εφαρμογής όπως είναι η καθημερινή ζωή, το θέατρο ή οι εικαστικές τέχνες.

 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Αναφέρονται στην προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία

• Αναλυτικά προγράμματα και φυσικές επιστήμες
• Απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών για τις φυσικές επιστήμες και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για έννοιες και φαινόμενα του φυσικού κόσμου
• Άτυπα και μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης για τις φυσικές επιστήμες
• Διαθεματικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση για τις φυσικές επιστήμες
• Διδακτικές προσεγγίσεις και μοντέλα διδασκαλίας για επιστημονικές έννοιες και φυσικά φαινόμενα
• Διεπιστημονικές προσεγγίσεις – STEM στην εκπαίδευση
• Εκπαίδευση εκπαιδευτικών για τις φυσικές επιστήμες
• Επιστημονικός γραμματισμός
• Η εκπαιδευτική ρομποτική στην εκπαίδευση για τις φυσικές επιστήμες
• Η έρευνα στην εκπαίδευση για τις φυσικές επιστήμες: μέθοδοι και τεχνικές συλλογής και ανάλυσης δεδομένων
• Θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές θεωρίες στην εκπαίδευση για τις φυσικές επιστήμες
• Ιδέες και πρόδρομα νοητικά μοντέλα των εκπαιδευόμενων για επιστημονικές έννοιες και φυσικά φαινόμενα
• Οι φυσικές επιστήμες στα παιδικά βιβλία
• Οι φυσικές επιστήμες στα ψηφιακά περιβάλλοντα της καθημερινής ζωής των παιδιών
• Οι φυσικές επιστήμες στην καθημερινή ζωή
• Παιδαγωγική γνώση του περιεχομένου των φυσικών επιστημών
• Παιχνίδι και μάθηση στις φυσικές επιστήμες
• Σύγχρονα και ασύγχρονα περιβάλλοντα στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για τις φυσικές επιστήμες
• Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση διδακτικών/μαθησιακών δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικού υλικού για έννοιες των φυσικών επιστημών
• ΤΠΕ και εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες
• Φυσικές επιστήμες και περιβαλλοντική εκπαίδευση
• Φυσικές επιστήμες και τέχνη